Mari sama-sama kita sebut syahadah

Selasa, Jun 16, 2009

STRAINGTH TO THE POINT

Ada orang kata, artikel hamba dalam blog ini berbelit-belit sebelum memaklumkan apa yang hamba hendak maklumkan. Panjang sangat introduksi. Cap ayam jugakah hamba ini? Berbelit-belit tidak terus 'straight to the point'?

Jika cap ayam juga, hamba kali ini akan terus menjurus mahu cerita pendapat peribadi hamba yang hamba pendamkan di dalam jiwa. Hamba akan sebut satu persatu menggunakan nombor.

Satu:
- Hamba benci UMNO sebab mereka adalah pertubuhan yang mengamalkan prinsip nasionalis, neo-sekular dan pemegang totok idea kapitalisme.

Dua:
- Hamba naik menyampah dengan golongan tua yang masih terhegeh-hegeh menyokong UMNO.

Tiga:
- Hamba lebih menyampah dengan golongan muda yang masih bengong menyokong UMNO. Jahil murakab mereka ini.

Empat:
- Hamba benci DAP kerana memegang prinsip sosialis demokrat. Idea sosialisme yang lebih liberal. Terlalu mengagongkan kepala hotak manusia (isme) dan masih ada amalan assobiyah kecinaan kepada parti.

Lima:
- Hamba tidak faham PKR ini akan ke mana jika Anwar mati. Parti yang berpegang kepada prinsip apa? Hamba tidak tahu. Yang apa hamba nampak PKR adalah satu parti politik Anwarisme bercampur sedikit dengan golongan sosialis dari PRM. Masak,.....

Enam:
- MCA dan MIC, parti chuvanis asoobiyah dan juga pengamal kapitalisme. Cap ayam.

Tujuh:
Maka oleh itu, untuk menegakkan Islam, setakat sekarang ini, PR adalah yang terbaik sebagai platform untuk PAS berdakwah dengan cara ada kuasa pemerintahan. Contohnya, Selangor, Jemaah Islam sudah dapat mentadbir setiap masjid di negeri Selangor dari para assobiyah neo sekular kapitalis. OK le tu,...... :)

Lapan:
TV3 memang masih cap ayam yang mangkuk bodoh do'oh lallu. Sekian Berita.

0 ulasan: