BERSEDIA JE, BAWAH POKOK & AHAD.

Bersedia untuk buat injuksi sahaja. La,.... ingatkan sudah dibuat injuksi. Tertipu juga hamba dengan lakonan puak parti rasuah ini. Kan ke sensasi sedikit jika ianya kenyataan media berbentuk sudah melakukan sesuatu, bukannya kenyataan AKAN melakukan sesuatu. Seperti meminta imbuhan sahaja mereka-mereka ini?

Mamat puchong yang penyebab Selangor masuk devisyen 2 liga bolasepak dahulu ini dan seorang kawannya dari Muor hendakkan parti rasuah agar menyiasat rasuah yang berlaku didalam pemilihan cawangan dan bahagian. Entah apa-apa entahlah mereka-mereka ini fikir, ingat parti yang mendokong rasuah hendak menyiasat ke apa yang mereka dokongkan. Mati hidup semula pun parti rasuah tidak akan siasat! Hendak buat injuksi, buat je lah, tidak perlu buat kenyataan akhbar hanya semata-mata hendak bercakap 'saya sudah bersedia'. Nampak sangat seperti 'saya mohon sesuatu'.

Lebih baik lagi dengan mamat-mamat perak 28 orang ini. Buat sidang Dewan Negeri di bawah pokok tempat letak kereta. Mesyuarat cawangan lagi selesa daripada mensyuarat dewan negeri perak semalam. Kerusi tiada, bumbung tiada, dinding tiada, penghawa dingin tiada, yang ada hanya pembesar suara mudah alih dan rakyat di sekeliling.

Apa yang penting usul dibuat adalah 3 usul yang amat penting. Semua disokong sebulat suara. Dan apa juga yang penting, kita dapat melihat bodohnya polis dan bodohnya suk. Polis menjadi keldai parti rasuah dan begitu juga suk telah menjadi ayam rasuah. Kedua-dua bertindak tidak mengikut akal. Jika dilihat mata kasar yang rabun ini, memang sahlah suk itu dari puak rasuah kerana disebabkan negeri perak ini dahulu negeri bersekutu, maka suk dilantik oleh kerajaan pusat (begitu juga dengan Selangor), tetapi yang cap ayamnya adalah polis. Apa mabuk apa polis hendak menghalang ADUN-ADUN memasuki dewan negeri untuk bersidang? Ini mabuk darat punya kerja polis-polis cap ayam ini! 7 tahun penjara tu lama tu.

Inilah dia Malaysia, negara ku yang sudah kucar kacir kerana parti rasuah. Kucar kacirnya sehingga negara Papua NewGuinea pun tergelak sakan melihat senario negara yang sudah tunggang-langgang sistem pentadbiran keseluruhannya. Undang-undang sudah menjadi alat mainan. Institusi kehakiman sudah tidak telus. Rakyat-rakyat semua sudah ditipu bulat-bulat dengan pihak media yang cap ayam. Semuanya sudah bercelaru.

Bercelarunya kepala otak negara Malaysia ini sama juga bercelarunya paderi-paderi kristian yang hendak menyesatkan manusia agar manusia kata Allah itu ada anak dan Isa itu anak Allah. Kafir sungguh si kafir Kristian itu.

'Katakanlah (wahai Muhammad) bahawa Allah itu Ahad (satu). Allah itu Somad (tempat diminta). Dia tidak beranak dan tidak diperanakkan. Dan tidak ada satu pun menyerupaiNya.'

ALLAHUAKBAR!!

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?