Mari sama-sama kita sebut syahadah

Selasa, Februari 10, 2009

MERAPU PUNYA CERITA.

Semenjak dua menjak ini, hamba kembali menjadi pelik lagi ajaib melihat telatah perangai polis Malaysia. Perangai telatah yang membuatkan akal hamba menjadi pening-pening lalat. Benda yang sepatutnya dibuat, dibuat dek je tetapi benda yang merapu lagi tidak perlu dibuat terhegeh-hegeh lagi gelojoh dibuatnya.

Hamba masih tidak faham, mengapa anggota polis masih belum faham-faham tentang arahan politik dari orang politik cap ayam dengan kerja-kerja SKT atau sasaran kerja tahunan mereka yang sepatutnya bekerja untuk menyenangkan rakyat dari penjenayah-penjenayah.

Mengapa polis terhegeh-hegeh buat kerja cap ayam mencari pendemo di masjid ubudiah berbanding membuat kerja mencari kanak-kanak dan remaja-remaja perempuan bawah 18 tahun yang masih hilang entah ke mana yang berjumlah 1 ribu lebih itu?

Mengapa polis membuat kerja yang mengarut tidak membenarkan menteri besar yang sah Perak dari memasuki pejabatnya, daripada menjaga rumah-rumah rakyat jelata daripada dimasuki perompak?

Peliklah melihat situasi Malaysia sekarang ini. Diperintah oleh orang yang korup dengan rasuah, dijaga oleh polis yang ikut arahan ahli politik yang rasuah, dilindungi dengan mahkamah yang tidak bebas serta didalangi oleh parti politik yang rasuah, maka jadilah Malaysia ini negara rasuah serasuah rasuahnya.

Sesiapa yang menjadi PM Malaysia sekarang ini patut malu kerana telah menjadi sinonim diseluruh dunia, melihat sahaja Malaysia, maka terbayanglah rasuah, melihat sahaja rasuah, ternampaklah Malaysia.

Hendakkah kita mahu Malaysia kekal sedemikian rupa? Handakkah mahu kita melihat rasuah itu menjadi kehidupan biasa atau budaya orang Malaysia. Apa hendak jadi ni Malayisa wei? Jika kekallah situasi cap ayam ini, dengn rasuahnya, dengan zalimnya, dengan penipunya, maka tunggulah tarikh kehancuran yang dijanjikan Allah kepada pemerintah yang zalim. Tunggulah bala yang akan menimpa kepada negara yang korup itu nanti.

Oleh itu, jika tidak mahu dibala oleh Allah, yang balanya akan diberikan sama rata kepada selueruh umat negara itu tidak kira dia baik atau jahat, maka marilah semua rakyat Malaysia terutama kepada puak-puak umno rasuah, agar bertaubat dengan menjauhkan diri dengan umno rasuah. Marilah kita semua bersatu dan berpakat memasuki ke dalam jemaah Parti Islam SeMalaysia PAS. Jom sertai PAS!

0 ulasan: