LAIN KALI JIKA HENDAK TIDUR PAKAILAH BAJU.

Menyusahkan orang. Itulah ungkapan yang terluah didalam hati hamba apabila mendengar cerita gambar separa bogel ahli EXCO Kerajaan Negeri Selangor yang berbangsa Cina beragama Kristian. Panggilan manja dipanggil Eli. Nama Penuh Elizabeth Wong. Masih bujang tetapi sudah ada teman lelaki.

Hamba sebenarnya tidak berkenan langsung dengan perangai-perangai manusia-manusia sekarang yang suka sangat membuat hukum kehidupan ini dengan akal sendiri. Buat selamba dia sahaja bersama-sama dengan orang lelaki yang bukan suami berintim-intiman tanpa ada ikatan suami isteri.

Hamba berasa bersyukur juga, sebentar tadi, Elizabeth sudah menyatakan didalam sidang akhbar bahawa beliau sanggup meletak jawatan sebagai anggota EXCO dan ADUN kerana peristiwa gambar bogelnya.

Tidak timbul masalah menganggu hak peribadi kerana disebabkan beliau terikut-ikut nafsu sendiri, maka inilah balasan Allah terhadap mereka yang melanggar perintahNya. Suka sangat buat maksiat.

Jika ada seseorang yang menyatakan bahawa kehidupan peribadi beliau tidak boleh dihubungkaitkan dengan kerja beliau sebagai ADUN dan EXCO, maka, hamba akan mengatakan bahawa mengundi PR dan BN adalah sama sahaja kerana kedua-duanya tidak mementingkan akhlak peribadi untuk menjadi pemimpin.

Rasuah dengan mendekati zina, sama tidak rendah moralnya? Rasuah dengan bersekedudukan, sama tidak dosa dan maksiatnya? Rasuah dengan tidak menutup aurat, sama tidak kesalahnnya? Jika mereka ini datang dari ahli politik sekular, maka ianya akan dijawab tidak sama, tetapi jika ianya dari ahli jemaah Islam, ianya adalah sama.

Maka apa yang perlu dipelajari oleh PAS sekarang ini? Musuh PAS adalah musuh yang terang-terang tidak mahu kepada Islam yang syumul, manakala rakannya sebahagiannya sama dengan musuhnya dan sebahagian adalah juga yang boleh mendekati dengan Islam. Maka, pendekatan apakah yang perlu PAS lakukan agar PR menerima Islam itu sebagai satu jalan alternatif kepada perubahan lanskap politik Malaysia,....?

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?