Mari sama-sama kita sebut syahadah

Sabtu, Februari 07, 2009

KECEWANYA HAMBA TIADA DI MASJID UBUDIAH SEMALAM.

Jahat sungguh parti rasuah ini. Menggunakan FRU untuk menghalang marah rakyat. Sehingga DI DALAM MASJID PUN di tembak gas pemedih mata dan disembur air asid. Sehingga ada yang pengsan jemaah di dalam masjid!

Jahat yang melampau. Itulah dia ayat yang terkeluar di dalam hati hamba. Namun, disebalik marah itu, terdapat satu perasaan yang kecewa. Ya, perasaan kecewa yang amat sebenarnya. Kerana apa? Kerana hamba tidak bersama-sama rakyat Perak di masjid Ubudiah terkena gas pemedih mata yang amat sakit itu. Kerana hamba tidak bersama-sama rakyat Perak menunjuk perasaan tentang kezaliman dan ketidakadilan yang berlaku kepada kerajaan Perak pilihan rakyat itu.

Kuala Kangsar kampung ibu hamba. Walaupun Kota Lama bukan termasuk Parlimen Kuala Kangsar, namun ia tetap berada di daerah Kuala Kangsar. Walaupun rumah pusaka tok wak hamba telah musnah menjadi loji ayor (disebelah markas PAS Kota Lama), namun pekan diraja Kuala Kangsar adalah pekan yang sungguh hamba kenal sehingga sekarang.

Ditambahkan lagi abang hamba bernikah dengan orang Talang Masjid, lagi rameilah saudara-saudara yang hamba kenal di sana.

Air asid dan gas pemedih mata, sudah setahun hamba tidak terasa kesakitan terkena dua benda itu. Syabas kepada mereka-mereka yang berhimpun di masjid Ubudiah itu, syabas hamba ucapkan. Kepada sesiapa yang terkena gas pemedih mata, maka hamba ucapkan, selamat datang ke kelab. Memang benarkan gas pemedih mata lebih sakit dari air asid.

Kepada para FRU, takziah hamba ucapkan kerana korang terpaksa menanggung dosa-dosa kering puak-puak rasuah. Kesiannya,......

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang rumah mika pun orang kuale...kat Kg. Kolam.