Mari sama-sama kita sebut syahadah

Rabu, Februari 04, 2009

CAP AYAM PUNYA CERITALAH PERAK INI.

(Bendera negeri ibu hamba yang didalam kucar kacir politiknya sekarang ini)


Hari ini hamba cuti dari bekerja. Pagi tadi anak hamba yang sulong muntah tak sudah-sudah. Takut dibuatnya hamba sehingga hamba ambil cuti untuk menjaga Nur Jannah itu. Alhamdulillah, selepas mandikan dia, letak minyak afiat di perutnya, tiadalah pula muntah-muntahnya.

Mengambil kesempatan dari cuti, hamba pun merayaplah ke bank-bank dan ke kedai-kedai berkaitan untuk menyetelkan hal-hal hutang piutang dan kerja-kerja jemaah. Langsung hamba tidak melihat internet perkembangan politik semasa.

Semasa hamba hendak balik dari Rawang, tiba-tiba abang hamba sms dari Bahrain, ianya berbunyi "Ape citer? Jd x bubar dun perak?". Terkedu sekejap hamba seketika. Terlupa seketika cerita-cerita cap ayam bikinan najib umno untuk menjahanamkan kerajaan negeri Perak.

Hamba selepas solat asar di masjid Al-Kholidiah, terus ke rumah hamba membuka internet. Apa cerita ni. Buka-buka malaysia kini, ditulisnya BN bentuk K'jaan baru Perak. Terkejut sekejap. Kemudian selepas baca isinya, laa, baru statement press conference najib cap ayam tu, belum kompem lagi.

Kemudian dapat sms dari Adil, yang mengatakan Nizar bertegas bahawa DUN akan dibubar, BN tidak akan mengambil alih. Elok le tu. Elok bebeno cerita yang ulang tayang cerita Terengganu tahun 60-61. Sebiji cap ayam kena inject ubat khinzir. Beli ADUN lagi.

najib kabor, 3 adun pkr dan 1 dap akan masuk BN dalam bebas. Memang cap ayam. Ya, memang cap ayam mamat-mamat PKR ini. Senang bebenor kena beli. Si amoi DAP yang OKU ni pun, takkan hendak menjadi OKU kepada zahir DAN BATIN kot? Apa cerita nih?

Ginilah, hamba sudah lama memendam rasa dengan mamat-mamat PKR ni. Korang ni tiada buat usrah ke kepada ahli-ahli untuk memantapkan kekuatan iman berpegang kepada 'perjuangan' parti'? Korang takde buat tamrin ke, ceramah kelompok ke, rehlah ke atau apa-apa program untuk memantapkan ahli-ahli parti kepada perjuangan korang ke? Hamba lihat, macam sama tidak serupa dengan umno korang ni. Bukan semualah, tetapi yang memegang duit amanah ni, lain macam sikit kome ni.

Jika tiada atau tidak pernah dibuat oleh pihak PKR, hamba hendak kabor kepada mereka yang berahlikan PKR, masuk PAS je le. Dapatlah tahu serba sedikit tentang perjuangan menegakkan Islam ni. Mengapa ahli-ahli PAS suka sangat menyusahkan diri berkecimpung didalam jemaah parti politik Islam yang selalu kena hentam dulu kini dan insyaAllah bukan selamanya. Mengapa ahli PAS sanggup memiskinkan dirinya memasuki jemaah PAS ini yang jika diikutkan lojik akal, baik masuk umno, senang jadi kaya.

Disebabkan dua ekor mamat pkr, tengok apa jadi dengan kerajaan negeri PR di Perak. Hancur! Buat ketika inilah hancurnya. Harap dun Perak dibubarkan juga dan diperkenankan Sultan. Jika Sultan tidak perkenan, maka cap ayam jugalah mereka-mereka yang tidak perkenankan itu kerana dihasut oleh ayam-ayam yang berinjectkan lemak khinzir, umno mangkuk hayun.

(Bahasa hari ini keras sedikit kerana menyampah yang melampaui batas kepada puak-puak nasionalis sesat kebangsaan serta neo sekular).

0 ulasan: