Mari sama-sama kita sebut syahadah

Jumaat, Disember 05, 2008

SELAMAT HARI RAYA HAJI.

Isnin ini adalah hari Raya Haji. Aidiladha. Hamba tidak kepastian, wukuf di arafah adalah pada hari ahad atau sabtu di sempadan tanah haram di sana? Cumanya, puasa sunat tetap hari ahad di Malaysia.

Sempena bulan baik dan hari baik ini, hamba hendak memohon maaf pada semua mereka yang terblog ke blog hamba yang tidak seberapa ini. Hamba juga tahun ini rasa terkilan sedikit kerana tidak melaksanakan ibadah korban. Bukannya tiada duit, cuma tidak kecapaian untuk mendapat satu bahagian. Dosa besar hamba jika hamba ini dari mazhab Hanafi.

Raya pertama hamba akan beraya bersama ibu dan ayah hamba di KL. Yahooo! Sabtu ini selepas gotong royong membersihkan tempat 'rebang' di kampung napi untuk upacara rebang PAS Cawangan Rasa, hamba sekeluarga akan balik 'kampung' di KL.

('Makan daging bebanyak ye, makan daging korban sedaaaap.' , Pesanan dari anak hamba kepada bloggers)

Hari tasyrik 1, jam 7.25pg, hamba akan naik firefly terbang ke udara menuju batu enam. Yap, hamba akan ke Terengganu sehingga hari ahad, 16 zulhijjah. Isteri tersayang rindu sudah pada tok tua hamba. Kena balikle. Lagipun ada sepupu hendak bernikah jumaat itu.

Yang menariknya, adik perempuan hamba akan ke Kemaman pada hari khamis, kerana pada keesokannya, adik hamba akan ke INTAN kerana perihal hendak dapat kerja sebagai PTD. Kenalah hamba turun ke kemaman khamis ini. Jumaat pula, kena turn kemaman sekali lagi untuk menjemput adik hamba ke batu enam. Tinggal disana hingga ahad, dan balik sesama naik firefly.

Itulah gamaknya cuti hamba selama seminggu ini. Seronoknya hari ini hari akhir kerja sebelum cuti 9 hari. Kerja production masih tidak habis. Tetapi tidak mengapa, due date kerja dilanjut ke tahun hadapan. Harap tahun depan siaplah kerja tu,.....:)

1 ulasan:

Lebai Cute berkata...

selamat berkorban. bro minta tolong tgk2kan test bar yang korang nak cast tuh. last experiment banyak buang masa remove porosity and etc. boring tul.