CERITA HAMBA MINGGU INI.

Lama bebeno rasanya hamba tidak berblog. Maklumlah, cuti raya Haji. Makan daging lembu banyak sangat. Walau apapun yang berlaku, TV3 tetap masih dan setia berbohong dengan gaya cap ayamnya.

Hamba baru sahaja balik dari kampung isteri hamba, batu enam, Terengganu. Hamba tidak ke mana, cuma cuti sakan pergi ke pantai, ke kemaman, ke pantai, ke jammu, ke pantai, ke jammu dan ke bandor. Itulah kerja rutin hamba. Tidaklah pula ada terlintas hendak melihat-lihat suasana politik disana sejak-sejak KT hendak adakan PRK ni.

Tok tua hamba alhamdulillah sihat. Cuma kena gout sehari. Bila balik sahaja dari Terengganu, singgah sehari di rumah ibu di K.L. Ayah hamba dan Ibu hamba alhamdulillah sihat belaka. Cuma kereta Odyssey hamba sahaja tidak sihat. Alternator kong. Siap dia sapu dengan bateri sekali. RM500 pergi ke kereta sahaja. Macam tetahu je kereta tu isteri hamba hendak dapat bonus.

Sibuk-sibuk dengan kerja, baru teringat, anak hamba kedua, Nurul Iman belum inject lagi untuk dos umur setahun. Sudah sebulan 4 hari terlebih waktu. Mungkin esok lusa hamba akan ke klinik untuk injection anak hamba. Harap dengan izin Allah, anak hamba sihat walafiat.

(Budak comel ni nak kena inject. Adoi, sakitnya nanti....)


Hamba sekarang ini agak sibuk dengan kerja-kerja dan tanggungjawab sekarang ini. Terutama dengan jemaah, semenjak dipaksa rela menjadi setiausaha PAS cawangan Rasa, hamba sedang membuat satu projek untuk mendapatkan bangunan rumah kedai untuk disewa dijadikan markas PAS cawangan Rasa. Inilah projek pertama hamba sebagai setiausaha gamaknya. Problemnya satu je le, dana tidak kecapaian.

Kepada sesiapa hendak beri dana tu, bolehlah kiranya infa'kan kepada kami disini. Amat-amat kami hargai untuk buat kerja-kerja Islam ini. Baca-bacalah blog PAS cawangan Rasa yang ada dipampang di sebelah kanan blog hamba, insyaAllah, besar pahalanya nanti menanti anda.

Kepada abang hamba yang setia melayar blog adiknya tu, walau duduk jauh nun di Bahrain, apa salahnya infa'kan kepada perjuangan Islam di sini. Setakat seribu dua ribu, no hal kot,.... he, he.

Inilah ceritanya hamba pada minggu ini. Kerja sibuk, namun masih setia berblog, kerana ianya telah menjadi hobi hamba semasa hamba tidak berapa sibuk,.....;)

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?