Mari sama-sama kita sebut syahadah

Khamis, November 27, 2008

BANYAK CERITA MAHU DICERITA.

Tajuk 1: ISA punya hal.

Ada satu sahaja hamba hendak kabor pada PEWARIS. Korang semua ni ada akal ke takde? Apakebendenya kaitkan Islam dengan ISA yang jelas tanpa khilaf adalah zalim lagi haram. Lepas tu bertakbir dgn laungan Allahuakbar masa demo dengan 3 line. Jahat cap ayamnya korang ni.

Lepas tu, yang ngengade panggil pekida sekali masuk demo tu apahal? Kan ke dah mencemarkan orang Melayu, hendak sepak terajang seorang perempuan yang lemah. Mana adat Melayu korang wei? Memalukan melayu betul korang ni. Konon hendak menjaga hak orang Melayu. Pigidah! Ayam pun tahu korang menipu!

Tajuk 2 : Arak punya hal.

Mengapalah takde akal juga orang DAP ni? Suka sangat minum arak ke korang? Kan ke elok korang tak minum arak. Kita mulakan cuba try test di shah alam dahulu. Bukannya haram terus jual macam di Amerika dahulu zaman 30-an. Tetapi di tapis kecilkan.

Mengapa ni DAP? Korang ada syer ke dengan Carlsberg? Ke ada syer dengan Anchor? Korangkan pemimpin, takkan pengundi kamu yang suka minum arak korang taknak 'dakwah' mereka supaya meninggalkan arak yg menjahanamkan pengundi kamu itu? Cuba kalau pengundi kamu itu suka merasuah. Takkan korang hendak kekalkan budaya rasuah disebabkan mereka itu, pada satu ketika, mengundi kamu.

Ayam juga ke DAP ni? Atau mereka ini memang tidak ubah2 perangai cap ayam mereka?

Tajuk 3 : Yoga punya hal.

Elok bebenorlah fatwa mengharamkan yoga. Dah memang dia haram, takkan nak kata halal kot? Yang pelik ni, Sultan pun ada senam yoga juga ke? Kalau ada, taubatlah, senang cerita. Jangan hendak pertikai fatwa.

Yang non-muslim, korang ni jenis cap ayam juga ke hendak kecoh-kecoh dengan fatwa orang Islam? Korang kajilah dahulu agama yg kamu anut tu, betul ke? salah ke? lojik ke agama kamu tu? atau saja-saja buat tidak tahu?

Jangan sudah mati, baru tahu kamu itu adalah pada golongan yang salah. Selama-lamanya menyesal,.....

Tajuk 4 : Nazri menipu punya hal.

Kesian Puchong. 2 hari kena paksa bercuti. Relakslah Gobind 2 hari. Tidak perlu pening2 lalat di dalam parlimen. Bukan pening kerana ahli parlimen dari BN, tetapi pening kepala dengan perangai speaker dewan cap ayam.

Selepas ini, seronoklah ahli parlimen, boleh menipu sambil berbohong. Tetapi ada caranya iaitu semasa berbohong atau menipu, buatlah cara seperti kononnya anda tidak tahu fakta yang sebenar. Maka berbohonglah kamu sekelian ahli parlimen kerana speaker cap ayam akan mengatakan, 'kamu tidak berniat untuk berbohong, tetapi berkata di dalam satu ayat fakta yg salah'. Hah! Hah! Hah! Inilah dia parlimen yang sungguh benar cap ayamnya. Cukup benar cap ayamnya.

Tajuk 5 : TV3 punya hal.

Menipu, berbohong dan menfitnah dengan gaya cap ayam. Menipu, berbohong dan menfitnah dengan gaya cap ayam. Menipu, berbohong dan menfitnah dengan gaya cap ayam. Menipu, berbohong dan menfitnah dengan gaya cap ayam. Menipu, berbohong dan menfitnah dengan gaya cap ayam. Menipu, berbohong dan menfitnah dengan gaya cap ayam. Menipu, berbohong dan menfitnah dengan gaya cap ayam. Sekian berita,......

0 ulasan: