Mari sama-sama kita sebut syahadah

Ahad, September 14, 2008

KARUT LE.


(Lapah! jangan tak lapah! inilah dia, jika hendak dilihat, lembu itu adalah senario politik Malaysia sekarang. Haru biru.)




Perkara yang mengarut telah berlaku sekarang ini di bumi Malaysia. Tangkapan tanpa bicara masih lagi berlaku dibumi Malaysia. Manusia yang berkata mengarut dan manusia yang melakukan perkara mengarut telah ditahan didalam undang-undang mengarut. Jika benarlah manusia-manusia ini mengarut, dan sebenarnya mereka ini memang mengarut, perlu ditangkap didalam akta yang juga mengarut, mengapa tidak ditahan di lokap, kemudian didakwa ke mahkamah, kemudian dibicarakan dan jika bersalah, hukumlah mereka seadanya.

Allah SWT, Beliau jika hendak memasukkan seorang kafir masuk ke neraka, Allah tetap akan membicarakan si kafir itu di padang masyar, walaupun seluruh makhluk seantaro dunia mengetahui sikafir itu adalah kafir dan layak masuk ke neraka. Namun Allah tetap membicarakannya. Inikan pula manusia kerdil pemerintah Malaysia, hendak buat perkara karut terhadap rakyatnya sendiri.

Manusia berkata sesat ditangkap oleh manusia yang mengamalkan ajaran sesat. Manusia benci jawi ditangkap oleh manusia yang menghapuskan jawi. Kan ke pelik lagi mengarut punya cerita. Pening-pening. Tahap kepeningan hamba sehingga ke tahap ini sahaja pendeknya artikel hamba untuk tajuk ini. Hamba pening,......

0 ulasan: