ALHAMDULILLAH, MENANG JUGA ANWAR.

Pinggang hamba masih sakit. Sudah 2 hari MC. Semalam menunggu keputusan di dalam rumah sahaja. Hendak berjalan pun tidak boleh. Terpaksa merangkak. Di rumah tiada talian 'internet'. Terpaksalah mengharapkan sms Adil dan rakan-rakan PKR yang berada di permatang pauh untuk mendapat berita terkini.

Terus terang hamba kata, perasaan takut tiada ketika menunggu keputusan PRK ini. Rasa yakin betul untuk Anwar menang terlalu tebal. Bukan 'over confident', tetapi mustahil yang amat untuk Anwar kalah di permatang pauh, sungguh.

Abang hamba tidak putus-putus sms dari Bahrain, tanya cerita PRK. Jenuh juga menjawabnya. Lepas dapat keputusan rasmi, terus senyap. Kira abang hamba dah bertenanglah tu. Abang hamba, yang kuat reformasi, tetapi mempunyai keahlian UMNO, PAS dan KeAdilan. Tiga-tiga ada. Cuma DAP kami adik-beradik cukup benci. Bukan benci pada orangnya, tetapi benci pada ideologi mereka yang bermusuh kepada negara Islam serupa sama dengan BN. Namun, ketika mengundi di Segambut semasa PRU 10 dan 11 dulu, tetap pangkah DAP atas arahan dari pucuk pimpinan PAS.

Hamba sebenarnya cukup gembira semalam kerana pendapat peribadi hamba telah salah. Hamba berpendapat, Anwar akan menang dengan majoriti yang lebih sedikit dari isterinya kerana penipuan yang melampau BN, tetapi Anwar tetap menang dengan lebih tinggi majoriti walau BN cuba menipu semaksima yang mungkin.

Dari 65% kepada 81% keluar mengundi. Peningkatan 16% atau lebih kurang 8,000 pengundi. Itu yang hamba perasan akan anggaran awal keluar mengundi oleh SPR sendiri, daripada keputusan rasmi yang dikeluarkan oleh SPR juga. Pelik tetapi benar.



(Anak kecil dikurung di dalam rumah untuk keselamatan, tetapi Islam haram dikurungkan. Harap Islam dimartabatkan jika PR memerintah Malaysia. Jangan PR masih mengurung Islam seperti BN memenjarakan Islam selama lebih 50 tahun.)

Namun, itu semua cerita lama. Diharap, saudara Anwar akan melaksanakan tanggungjawabnya dengan cemerlang agar Islam dapat memimpin negara ini agar Malaysia menjadi negara yang diredhoi oleh Allah SWT. Aman maju negara dengan redho Allah, insyaAllah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

KIRA-KIRA KOS BALIK KAMPUNG.

NABI ISA AL-MASEH LAHIR 25 DIS ATAU 1 JAN?

KERJA UNTUK HIDUP ATAU HIDUP UNTUK KERJA?